Babysalmesang

- et tilbud til forældre med børn i alderen 2-12 måneder

Gennem de senere år har begrebet "babysalmesang" vundet indpas i mange sogne som et værdsat og efterspurgt tilbud til nybagte forældre og deres helt små børn i alderen 2-12 måneder.

I musikundervisningen får barnet stimuleret de fleste af sine sanser og udviklet sin lytteevne, koncentrationsevne, og nysgerrighed. Undervisningen består af små sanglege, remser og salmer – alt hvad der fanger de mindstes opmærksomhed. Undervisningen inspirerer til at bruge musik og sang i hverdagen på en let og tilgængelig måde – og til at synge (genopfriske/lære) nye og gamle salmer og børnesange og lade nogle af vore smukke salmer indgå i samværet med barnet/børnene.

Det kræver ingen særlige forudsætninger at deltage i babysalmesang, kun lysten til at være med. På holdet er der plads til højst 10 babyer – og deres mor og/eller far (forældre med tvillinger bedes kontakte Bent Bojer Harregaard for aftale om antal voksne). Undervisningen varer 45 minutter hver gang – 10 gange ialt – og foregår i kirkerummet. Efter hver lektion er der mulighed for at drikke en kop kaffe/the sammen i konfirmandstuen.

Babysalmesang i Søborgmagle Kirke ledes af Therese Fabricius, der med en musikerfar og en baggrund i DR Pigekoret har haft musikken som element i hele sit liv. Hun er af Anne-Mette Riis uddannet til at arbejde med babysalmesang – og er derudover den ene halvdel af duoen RØRT og optræder med egen musik i krydsfeltet mellem teater og koncertoplevelse. Therese arbejder som sangskriver og sanger – og skriver primært musikdramatiske tekster til teater; hun har arbejdet med børneteater, revy og musikteater – og har arbejdet med tekster, bønner og pegebøger for de mindste (forlaget Eksistensen).

For hvem

For babyer mellem 2 og 12 måneder - og deres forældre; en eller begge forældre kan deltage.

Deltagerpris

Det koster 250,00 kr. pr. baby at deltage i babysalmesang (10 gange i alt); begynder man undervejs i et forløb, betaler man naturligvis kun for det antal gange som er tilbage i forløbet. Ønsker man at fortsætte på næste undervisningshold, betaler man for det antal gange, man ønsker at være med.

Hvornår

Babysalmesang finder sted torsdage kl. 10.00-10.45 - og der kører forløb hele året (undtagen i skoleferier), når der er mere end 5 tilmeldte til forløbet. Man kan begynde straks efter tilmelding, hvis der er plads på holdet - og ellers fra start af næste hold. Kontakt Bent Bojer Harregaard (mail: tryk her) for nærmere oplysninger.

Tilmelding

Tilmelding sendes pr. mail til Bent Bojer Harregaard (mail: tryk her) med følgende oplysninger:

• forældrenavn(e)
    • adresse / postnr /by
    • tlf. / mobil
    • mailadresse til brug for svar
    • barnets navn (hvis navngivet)
    • barnets fødselsdato